Beställnings- och leveransvillkor
Beställnings- och leveransvillkor
Dessa användarvillkor gäller för hanteringen av affärsrelationen mellan nätbutiken Korjausasema.fi (senare Butiken) och kunden. Vi förbehåller oss rätten att ändra användarvillkoren utan föregående meddelande. Avtalsvillkoren och den lag som rådde vid tidpunkten för beställningen gäller för beställningen.
Användarvillkor
- Enheten kan behöva tömmas. Säkerhetskopiera din enhet innan du återställer för att säkerställa dataskydd. Om du inte kan slå på enheten, torka den från https://android.com/find
- Skärmlåskoder ska vara inaktiverade
- Ta bort Google-kontot som aktiverats på enheten (Inställningar > Konton > Google > Ta bort konto ELLER radera Google-kontot på distans på https://myaccount.google.com/u/2/device-activity ) och sim- och minneskort
- Förpackning och adekvat skydd av förpackningen och den produkt som ska skickas är alltid avsändarens ansvar.
– Om telefonen skickas utan nödvändig information kan servicetiden förlängas avsevärt.
– Om du köpt feldiagnos återbetalas feldiagnosavgiften från priset för sluttjänsten. Om det inte går att serva telefonen återbetalas inte priset för feldiagnosavgiften.
Personuppgifter och uppgifters korrekthet
Kunden ansvarar för att de uppgifter han lämnar vid beställning är korrekta. Vid beställning ska kunden uppge minst förnamn, efternamn, gatuadress, postkontor och e-postadress. Om kunden är under 18 år måste han begära sin målsmans samtycke för tjänsten eller produkten. Kundinformationen som tas emot i samband med transaktionen är strikt konfidentiell. Läs mer om behandlingen av personuppgifter i integritetspolicyn.
Webbplatsägare och registeradministratör: HuoltoJanne Oy (Y ID: 3461513-4)
Beställning och betalning
Kunden kan beställa produkter från webbutiken. Butikspriser inkluderar moms (25,5%) och frakt, om inget annat anges. Butikens betalningstransaktioner behandlas av tredje part, och betalningsinformation lagras inte i nätbutikens databas.
Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningen om priset vid beställningstillfället var felaktigt. Vi förbehåller oss rätten att ändra produktpriser utan föregående meddelande.
Betaltjänstleverantör
Paytrail Oyj (2122839-7) verkar som leverantör av betalningsförmedlare och i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj står som mottagare av betalningen på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens. Vid reklamationer ber vi dig att först kontakta leverantören av produkten.
Paytrail Oyj, företagsnummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kluttaja/tietoa- om att betala
Leverans
Leveranstiden anges separat vid beställningstillfället. Om leveransen försenas utöver vad som meddelats vid beställningstillfället har kunden rätt att kräva hävning av transaktionen.
Leveranstiden har utarbetats utifrån den information som gäller vid varje tillfälle, och Butiken ansvarar inte för effekten av exceptionella situationer utanför dess inflytandesfär på leveransen av produkter.
Avbryta beställningen / returnera produkten / annullera transaktionen
Produkterna som säljs har 14 dagars returrätt om inget annat anges. Produkterna ska returneras i originalförpackningen och i liknande skick som nya. Innan du returnerar, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Det är möjligt att avbryta beställningen innan du skickar produkten genom att skicka ett meddelande till kundtjänst på janne@korjausasema.fi
Ångerrätten gäller inte de underhållstjänster vi erbjuder, vars utförande har påbörjats eller som redan är avslutade.
En produkt som redan har levererats kan returneras inom 14 dagar efter leverans. Produkten som ska returneras ska vara i originalförpackningen tillsammans med alla tillbehör som ska levereras och produkten ska vara i säljbart skick.
Om returen saknar delar, varan inte är i säljbart skick eller returen inte görs i originalförpackningen förbehåller vi oss rätten att ta ut ersättning för ofullständig retur.
Vi ansvarar inte för produkter som returneras utan separat meddelande eller nödvändig information.
Returen ska alltid avtalas med kundtjänst, att inte hämta eller skicka returen utan separat avtal med vår kundtjänst räknas inte som retur.
Kostnaderna för att returnera produkten står för avsändaren.
Garanti och felansvar
I garantisituationer, vänligen kontakta alltid vår kundtjänst, janne@korjausasema.fi
Vi erbjuder en 12-månaders kvalitetsgaranti för underhållsprocedurer och reservdelar. Batteribyte har 6 månaders garanti. Om felet återkommer under garantitiden på grund av vår reparation reparerar vi telefonen igen utan kostnad. Om defekten inte kan repareras kommer vi att ersätta priset för den ursprungliga tjänsten.
Enhetsgarantin bestäms i enlighet med produktgarantin som anges av tillverkaren. För fabriksservade enheter anges garantin alltid i produktbeskrivningen.
Produkten ska alltid användas i enlighet med tillverkarens rekommendationer och instruktioner. Om skadan eller brottet på produkten orsakas av en olycka, felaktig användning av produkten eller andra handlingar av kunden eller dennes släktingar, upphör garantin
Indirekta skador, såsom skador orsakade av program, virus eller strömavbrott, blixtskador, fysiska skador, installationsfel eller fysiska produktbrott är inte ersättningsgilla skador enligt garantin.
Vi kan inte ge en garanti för en telefon som har fått vattenskada. Även en liten mängd fukt kan orsaka korrosion i tidtagningen, vilket gradvis bryter sönder telefonen.
Butiken ansvarar inte för förlust eller korruption av enhetsdata. Att kopiera data är alltid kundens ansvar. Butiken ansvarar inte heller för eventuella förluster som uppstår genom verksamheten i frågor som rör underhåll.
Om telefonens fel beror på något annat än beställd service kommer vår servicepersonal att kontakta kunden innan ingreppet utförs. Om defekten inte kan repareras kommer beloppet att återbetalas, exklusive felundersökningsavgiften på 39 €.
Tvister och medling
Om oenigheten om köpeavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten hänskjuta ärendet till konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi). Innan ärendet tas till konsumenttvistenämnden ska konsumenten kontakta magistraternas konsumentrådgivning (www.kuluttajaneuvonta.fi).