Vanliga frågor
Gör du garantiservice?
Vi utför garantitjänster för telefoner som importeras via våra partners.
Kan jag ta med den på plats för underhåll?
Vår tjänst fungerar endast via post.
Hur lång tid tar tjänsten?
Beroende på servicekön tar postservice vanligtvis 1-3 dagar. Tar du med telefonen till platsen och det finns reservdelar på hyllan kan servicen ofta göras på några timmar.
Om det inte finns några reservdelar tillgängliga till telefonen kan tjänsten ta längre tid.
Kan jag beställa delar av dig och fixa det själv?
Du kan beställa reservdelar genom att kontakta vår kundtjänst. Reservdelspriserna är vanligtvis -20 % av underhållsprislistan.
Vilken typ av garanti har tjänsten?
Tjänsten har 12 månaders garanti. Garantin gäller underhåll och den servade delen. Garantin täcker därför inte andra delar av telefonen, till exempel om telefonens skärm har bytts ut och telefonens laddningsport går sönder efter några månader täcks det inte av servicegarantin. Batteribyte har 6 månaders garanti.
Hur lång tid tar det för tjänsten att levereras?
Leverans till service med post tar vanligtvis 1-2 arbetsdagar.
Vilka märken servar du?
Vi servar Oukitel, Ulefone, Unihertz och Doogee tillverkarnas telefoner.
Min enhet blev blöt, går det att fixa?
Tyvärr reparerar vi inte vattenskadade enheter.
Fortsätter tillverkarens garanti efter servicen?
Tjänsten förlänger inte tillverkarens garanti.
Upphör tillverkarens garanti efter servicen?
Om det är en Oukitel-, Ulefone-, Unihertz- eller Doogee-telefon som importeras av vår partner, upphör inte tillverkarens garanti.
Om det är en annan telefon eller tillverkare, upphör telefonens garanti vanligtvis vid service. Vår service har dock ett års garanti.
Jag vet inte vad som är fel på min telefon, kan du hjälpa?
Du kan köpa en feldiagnosavgift så tar vi reda på vad som är fel på telefonen. Priset för feldiagnosavgiften är 39 €.